Wij vragen uw akkoord om dit te mogen blijven doen. Indien u niet akkoord gaat kan het zijn dat bepaalde onderdelen van de website niet goed functioneren.

5-uurs Lelystad

Zaterdag 13 juni 2015

In dit zeilevenement nemen we de handschoen weer op tegen de WV Lelystad. Samen met de Lelystad Regatta telt de 5 uurs dit jaar mee voor de verenigingsbokaal. Dat betekent niet dat de 5 uurs alleen voor doorgewinterde wedstrijdzeilers is. Ook als toerzeiler is dit bij uitstek een evenement om eens te proeven aan de sfeer van wedstrijdzeilen, zonder dat het op het scherpst van de snede gaat! Dit jaar zijn we te gast bij de WV Lelystad in hun verenigingshaven (Houtrib).

Een belangrijk item bij dit evenement is de klok. In exact 5 uur moet je zoveel mogelijk reglementaire mijlen afleggen.  Het principe is zoals dat van de bekende 24-uurs wedstrijd, alleen doen wij het sneller!! Je kiest zelf je rakken uit een aantal vastgestelde banen op het IJsselmeer.

Ieder rak mag je maar 2 keer varen (1 keer heen en een keer terug bij voorbeeld). De bedoeling is dan om op de juiste tijd weer terug te zijn in de Houtribhaven. Ben je te vroeg heb je de kans op meer mijlen gemist, ben je te laat, dan krijg je strafmijlen aftrek. Degene met de meeste berekende mijlen (we varen met de SW-handicap) is de winnaar. Er zijn prijzen voor de nummers 1, 2 en 3.

Het startgeld van 15 euro is inclusief 2 nachten liggeld in de Houtribhaven (vrijdagavond en zaterdagavond).Voor het steigerbier en de BBQ moet je nog wel op een bijdrage rekenen!

Zie voor meer informatie de banenkaart en het programma.

BANENKAART

PROGRAMMA